Víkendový detoxikačný pobyt

Termín:6.9.-8.9..2019

Miesto konania: malebná dedinka Čechy v okrese Nové Zámky(www.ubytovanie-podhajska.com)
Začiatok programu: 18.00 v piatok
Koniec: okolo 18.00 v nedeľu

POZRITE SI FOTO-GALÉRIU

Prečo je potrebná detoxikácia?

V súčasnej dobe sa považuje za normálny jav, že ľudia okolo 50. roku života majú trvalé zdravotné problémy, napr. vysoký krvný tlak, zvýšený cholesterol, tráviace problémy a podobne. Treba si však uvedomiť, že zdravie je zrkadlom nášho životného štýlu, t.j. spôsobu, ako sa staráme o svoje telo a spôsobu, ako rozmýšľame. Každému je asi jasné, čo znamená starať sa o svoje telo – že jeho stav ovplyvňuje zloženie a množstvo našej stravy a tekutín, fyzická aktivita a kvalita ovzdušia. Menej ľudí však vie, že existujú liečivé myšlienky ako aj  myšlienky a pocity, ktoré zhoršujú náš zdravotný stav

 

Z toho dôvodu je cieľom tohto víkendového pobytu pomôcť telu aj duši, aby sa zregenerovali. Na pobyt som zvolila pokojnú, v lone prírody situovanú dedinku, lebo už samotné prostredie s množstvom zelene pôsobí ako balzam na dušu.. V prípade priaznivého počasia sa budú konať prednášky a meditácie na dvore v altánku obklopenom zeleňou a kvetinami, čo umocňuje liečivý účinok pobytu. V areáli je aj krytý bazén, kde si človek môže v letnom období zaplávať.

Existujú viaceré cesty, ako detoxikovať (očistiť od škodlivých látok) a regenerovať (obnoviť) svoj organizmus, ale tá najrýchlejšia a najefektívnejšia je podľa mňa hladovka (ktorú z vlastnej skúsenosti môžem len odporúčať). Tým, že organizmus prestane prijímať potravu, ušetrí veľa energie, ktorú by minul na trávenie a vie ju použiť na svoju očistu. Zároveň sa zastaví prísun ďalších škodlivín do organizmu. Môžeme si to predstaviť ako upratovanie bytu. Náš prísun potravy spolu s toxínmi (jedmi) porovnajme sa špinou z topánok. Čím viac potravy skonzumujeme, tým viac špiny máme v tom byte. Z tohto pohľadu lepšie chápeme striedmosť v jedle a aj význam pôstov, ktoré nájdeme vo všetkých svetových náboženstvách.. Väčšina gazdiniek pred Veľkou nocou vyupratuje byt, ale koľkí z nás vyupratujú svoje telo? Takže my s tou hladovkou ideme upratovať byt, kde už ďalšiu špinu nikto nenosí. Upratovačkou je organizmus sám, ktorý má vlastné očistné mechanizmy – tie sa po prerušení príjmu potravy naplno spúšťajú. My mu však v jeho úsilí pomôžeme tým, že budeme robiť očistu čriev klystírom, očistu pľúc prechádzkami na čerstvom vzduchu, očistu pečene ešte pred hladovkou pomocou cviklovej šťavy, očistu kože saunou a sprchou. Výsledný efekt zosilníme aj rôznymi relaxačnými a meditačnými cvičeniami ako aj aromaterapiou, čím sa podporí spolupráca tela i duše a znásobí sa výsledok.

Je veľa odborníkov, ktorí majú skúsenosti s hladovaním. Jeden z najznámejších autorov je Gennadij Malachov, ktorí liečivý účinok hladovania spozoroval na domácich zvieratách. Staršie kravy, ktoré v zimnom období nejakú dobu nedostávali žrať, na jar doslova omladli a znova začali dávať mlieko. To viedlo Malachova k experimentom na sebe. Zistil priaznivý účinok hladovania aj na ľudský organizmus a svoje skúsenosti publikoval.

Tri fázy detoxikačného pobytu

 

1.Prípravná fáza

Asi týždeň pred začatím hladovky vynecháme zo stravy mäso a zvýšime podiel ovocia a zeleniny, najlepšie v surovom stave. V ideálnom prípade v piatok pred pobytom jeme iba surovú stravu. Pre tých, čo by pre seba chceli urobiť ešte viac, odporúčam cez víkend pred hladovkou absolvovať šankhaprakšálanu. Je to jogínske cvičenie kombinované s pitím slanej vody, ktoré dokonale prečistí tráviacu trubicu.

2.Samotný pobyt

V piatok vynecháme večeru a budeme piť iba bylinkový čaj. V sobotu budeme piť cviklovú a mrkvovú šťavu na povzbudenie pečene. V nedeľu začneme samotnú hladovku, čiže budeme iba na vode. V prípade strachu z hladovky je možné aj v nedeľu piť šťavy.

Z psychoterapeutického programu absolvujeme čistenie čakier, dychové cvičenia, meditácie, relaxáciu. Súčasťou programu sú aj prednášky o teórii hladovania, čakrálnom systéme človeka a  detoxikácii mysle.

3.Rozbehová strava po pobyte

V pondelok po pobyte je nutné dodržať prechod na normálnu stravu, nesmieme tráviace orgány naplno zaťažiť. Uvedomme si, že žalúdok je stiahnutý. V opačnom prípade by sme liečivý efekt hladovky minimalizovali.

Na raňajky je vhodná varená kaša z ovsených vločiek. Namočené a odstáte ovsené vločky rozmixujeme vo vode a uvaríme bez cukru. Kaša má byť redšia a podávame ju s medom a čerstvým ovocím. na . Na obed je vhodný ľahší bezmäsitý pokrm a na večeru už môžeme zjesť krajec chleba s maslom a zeleninou..

V utorok prejdeme na normálnu stravu.

Prihlášky a informácie:

RNDr. Zita Baraňayová

zita.baranayova@gmail.com

035/ 6 416 000